Zöld-ség Mintamókus módra

Európai hulladékcsökkentési hét 2016.

A héten volt az Európai hulladékcsökkentési hét, ami aktualitását adja e posztomnak.

Egy klassz kis kihívásra invitál a szelektalok.hu, ahol bejelölheted azokat a szokásaidat, tevékenységeket, amiket vállalnál a hulladékmennyiség csökkentése érdekében.

Itt találod: Kihívásra fel!

recycle.jpg

Nem vallom magam zöldnek, elkötelezett környezetvédőnek, mégis van néhány szokásom, fontos pont az életemben, amikhez ragaszkodom.


1. Elkezdtem természetes összetevőkből készült kozmetikumokat használni, a Magister Products mellett tettem le a voksomat, itt is írtam róluk. Jó lenne minél több természetközelibb terméket megenni, hozzájutni, magunkra kenni, magunkat körülvenni. A takarításban ebben még fejlődnöm kell, de az ecet, mosószóda már helyett kapott a szekrényben.


2. Alap talán, de szelektíven gyűjtöm a szemetet már vagy 10 éve, még akkor is, amikor a zsákokkal kutyagolni kellett a hulladékszigethez. Egy kis összefoglaló a szelektíven gyűjtés szabályairól.
A komposztot is gyűjtöttük egy darabig a konyhában, de praktikus okokból felhagytunk vele (pár naposan benn a lakásban könnyen rátalálnak a muslincák :( )

3. Az idei lomtalanításkor nem átalltam beállni turkálni, használható dolgokat keresni. És bizony sokmindent megmentettem a kárhozattól, játékokat, szövőkeretet, kisszéket...


4. Rendszeresen járok ruhacserére a Müszi-be (link), ahol ahány ruhát hozhatok, amennyit elviszek. Így ugyan nem fogy itthon, de legalább használható lesz helyette. Itt egyébként jó kis anyagokat is találok varráshoz is és a családtagoknak, barátoknak is akad egy-két menő darab.


5.Van a városban, konkrétan Zuglóban kettő Ajándékdoboz nevű kis fabódé, ahova adományként lehet itthon nem használatos, "másnak még jól jöhet" tárgyakat, ruhákat lehet tenni és el is hozni. Az ott található dolgok 90%-a ruházat, és sokszor kupis is, de legutóbb például rendezetten, összehajtogatva csücsültek a polcon.


6. Van egy csoport a facebookon, aki szeret turkálni, annak ez egy virtuális turkálás, a sokféle vicik-vacak közt kincset találni. Cserealapú, ami neked haszontalan, azt feltöltöd, ha valakinek megtetszik, cserébe te is nézelődhetsz nála, illetve mindenkinek van kívánságlistája.

És hogy ez hogyan kapcsolódik a varráshoz?
Mondom:
- soha nem kell gombot vennem, mert mindenhonnan felhajtom a jobbnál jobb gombokat, így összegyűlt jó pár kiló, nagy a választék


- rengeteg otthon tengődő, jobb sorsra érdemes méterárut, rövidárut is kaptam/cseréltem már a fenn említett csoportban

- a ruhacseréről is újrahasznosulnak szép mintájú vagy egyszerű pamutvásznak


- szinte az összes fadobozom, tárolóm, még a polc is így került hozzám, 0 forintért, amiket aztán felújítottam, lefestettem
- szereztem már vasalót, lámpát így, szintén anyagi ráfordítás nélkül


- csak a legapróbb textildarabokat dobom ki, a tenyérnyi ajándékokhoz kiválóan felhasználhatóak még a nagyobbacskák

És közben nagyon jó érzés, hogy ezekkel az apró dolgokkal hozzájárulok én is ha nem is annyira a hulladékmennyiség csökkentéséhez, de legalább nem növeléséhez.