Fogadkozás vagy tervezés?

Hasznos tippek, letölthetők az új évre

Igen, tudom, sokan hülyeségnek tartják az újévi fogadalmakat, mondván "úgysem fogod betartani", "nem január elsején kell fogadkozni" stb.
Én ha nem is teszek fogadalmakat, a nagy tervezgethetnék akkor is rámjön. Ilyenkor előveszem a jövő évi naptáramat és az összes hozzá tartozó tervezőlapot és beírom előre a fontos dátumokat. Ezzel már elő is jönnek a fogadalomszerű tervek is. És ez jó! Ez visz előre, keretek közt tart, rosszabb napokon van miért felkelni.


Apropó naptár...két évig a DM-es Lifebookot használtam, nagyon bejött, cuki grafika, hasznos oldalak, spirálozott. Idén már nem a Papetritől rendelték és le is maradtam róla, szóval be kellett hogy érjem egy szimpla naptárral, amit most a matricák és a plusz oldalak dobnak fel.

Tipp: Szerezz be egy igazán használható naptárt. Segít a tervek véghezvitelében és mindent egy helyen vezethetsz.

ujev.jpg

kép innen


Szóval tervek... tavaly két dolog működött, amit egész hónapban/évben végig tudtam vinni.
Az egyik a munkámból adódóan a "Minden nap varrj meg 5 dolgot!" kihívásom volt. A naptáramban strigulákkal jelöltem a becélzott napi 5 darabot és esténként bekarikáztam a teljesített mennyiséget. Ez persze nem sikerült minden nap és persze ha egy nap többet sikerült befejezni, akkor utólag bekarikázódhatott az elmaradt strigula.

Eredmény? Voltak hetek, hónapok, amikor teljesen tudtam tartani, de összességében elég foghíjas lett a naptár, úgyhogy idén az ésszerű 3 darabnál maradok, így nem marad el a lelkesedés.


Januárban megcsináltam a "The 31 day detox plan"-t azaz a 31 napos rendrakós kihívást. Ennek az a lényege, hogy van egy 31 napos/pontos listád a lakás rendberakásához, lomtalanításához, takarításához, amin szépen végig kell menni. Ezt érdemes elsején kezdeni, mondjuk január elsején.
A jó hír, hogy vannak Free for all (szabad a pálya) napok, amikor eldöntheted, hogy szabadnapot tartasz vagy más olyan területet raksz rendbe, ami nincs a listán, esetleg a heti elmaradást pótlod. Mert bizony vannak húzós területek (kamra...uhhh, hűtő...ajjj), amik vagy időigényesek vagy utálatosak. De ha ott van a listán és elhatároztad, hogy végigcsinálod, akkor nagy levegő...és egy évben egyszer hadd menjen.
Ha persze arra a napra nincs időd, cserélhetsz is, a lényeg, hogy 31-ére rend legyen, fellélegezzen a lakás és persze te is.

Idén is megcsinálom, bár most kevesebb dolgom lesz, mert a tavalyi rendet sikerült elég jól tartani.

Itt a lista: https://www.cleanandscentsible.com/home-organization-30-day-detox-diet-2015/


Tipp: Ezzel párhuzamosan olvasd el Marie Kondo, azaz KonMari könyvét, hogy teljes legyen a rendrakás-projekt.

youcandoit.png

kép innen


Amit még hasonlóképpen betartandó tervnek határoztam el, az a rendszeres blogírás. A heti egy elég húzósnak tűnik, úgyhogy kétheti-havi beosztáson agyalok, a témáktól függően. Ezt is szigorúan teendőlistán pipálva. Na például ezt is most írogatom, gyűjtögetem egy naptárba a halogatott témákat.


Aztán persze ott vannak a nagy falatok, mint a varrótanfolyam, workshopok, nyári tábor, nem lehet időben elkezdeni a tervezést.

A további hasznos tervezők listája:

 

Ha kíváncsi vagy, sikerült-e betartanom az éves elhatározásokat, kedveld oldalamat vagy kövesd a blogomat!

Boldog új évet!

Mintamókus