Varrógép-mustra

A varrógép vásárlás szempontjai

Nagy falatnak ígérkezett, halogattam is az első elektromos varrógépem megvásárlását. Aztán drága mókuspárom a faalávalóval megoldotta a dilemmát egy IKEA-s varrógép személyében.

sy-varrogep-feher_0134990_pe291762_s4.JPG

 

A történet ott kezdődik, hogy nekem egy most már réginek számító lábbal hajtós Lucznik 431-es varrógépem van. Pont ilyen:

muszaki_regiseg_lucznik_431_varrogep_56911_1.jpg

kép forrása

Így festett(em) 15 évvel ezelőtt: 

varrogep_festes_2002_vagott.jpg

Nem titkolt tervem varrótanfolyamot indítani gyerekeknek, ahol modern, elektromos gépen kell megtanítani a varrást. Bár én maradok a réginél és legszívesebben ezt ajánlanám, de hát haladni kell a korral.

Ha nagyon megfontoltan akarunk vásárolni, az alábbi szempontsor alapján rostálhatunk az ezer meg egy kínálatból.

  • cél

Mire fogod használni, mennyire bonyolult dolgokat fogsz varrni, milyen anyagból?

Nálam ugye egy egyszerű hobbivarrógép beszerzése volt a cél, hiszen varrást szeretnék rajta tanítani, főleg gyerekeknek, kezdőknek. Nem lenne szerencsés egy bonyolult szerkezet elé ültetni őket. Ez a gép alapvető háztartási varrásra alkalmas, 13 öltésminta közül lehet választani. 10 részes kiegészítő-csomagot tartalmaz.

Nem kell millió funkció, hacsak nem haladó varró vagy, akinél újabb és újabb igények merülnek fel. Én már jó sokat varrtam és egyre bonyolultabb dolgokat, mégis a 13 öltésminta közül kb. hármat fogok használni. A leggyakrabban pamutvásznat varrok, de szóba jön még a vastagabb vászon, farmer, selyem is.

  • minőség

Erről nehéz nyilatkozni, majd a varrással töltött évek megmondják, de jókat olvastam róla, alapvetően megbízható. Csak fém alkatrészei legyenek, ne műanyag, mert azok hamar tönkremennek. A Singer elég megbízható még mindig. Amikről jókat olvastam még, az a Bernina és a Janome márkák, ezeknek az ára nyilván már nem alapkategória.

  • ár

A legolcsóbb gépek 30 000Ft körül kezdődnek, de szerintem az 50 000Ft-os ár már megbízhatóbb minőséget takar. Az utóbbi árkategóriásakat érdemes akciósan beszerezni.

  • méret, hordozhatóság

A fogantyú segítségével könnyen hordozható, súlya 6.2 kg.

  • kinézet 

Utolsó szempont, de mégis...ha csak ez alapján kellett volna választanom, biztos megakad a szemem rajta. Olyan kis kompakt a kinézete és persze a kék-sárga színeknek köszönhetően gyerekvarrógépnek is elmehetne. A varrógép neve 'SY' svédül varrást jelent, mi mást.

collagevarrogep.jpg


Ami új és hasznos funkció a lábbal hajtóshoz képest az a szabadkar, az orsócsévélés, a gomblyukvarró talp. Ezekről egy másik posztban olvashatsz majd.

Ebben a blogban angolul bővebben olvashatsz erről a varrógépről.

Itt pedig én a Lucznikkal, munka közben.

img_3231.JPG